john hennessy wrote:
if you are going to build a car that uses old technology like a lotus 7, then maybe you should use a donor with the same era technology.
no wonder the russians put a satalite into space before anyone else, this man has skills!
If correctly I understood that you say that the donor not
not so good. In the USSR choice of cars not so big
Cars VAZ, the bought line at FIAT were considered as the best.
For the Russian roads FIAT was finished besides by Russians
engineers.
VAZ-2101 "Zhiguli" — cult Soviet
the car with a body like sedan. First model,
let out on Volzhsk automobile plant on April 19, 1970.
On the basis of VAZ-2101 so-called "classical" was created
family of cars VAZ which was on the conveyor
till September 17, 2012. ВАЗ 2101, 2113, 2102, 2103, 2106, 2105,2104, 2107.
For release of this model in May, 1972 to the Volga automobile
the International award "Gold Mercury" was handed over to plant.
In 2000 of VAZ-2101 it was called the best domestic car of the XX century
by results of the All-Russian poll which has been carried out by the At a Wheel magazine.
For production all the time (from 1970 to 1988) the Volga automobile
Если правильно понял то Вы говорите, что донор не
не очень хороший. В СССР выбор машин не очень большой
Лучшими считались машины ВАЗ, купленая линия у ФИАТ.
Для русских дорог ФИАТ доработали опять же русские
инженеры.
ВАЗ-2101 «Жигули» — культовый советский заднеприводный
легковой автомобиль с кузовом типа седан. Первая модель,
выпущенная на Волжском автомобильном заводе 19 апреля 1970.
На базе ВАЗ-2101 было создано так называемое «классическое»
семейство автомобилей ВАЗ, которое находилось на конвейере
до 17 сентября 2012 года, ВАЗ 2101, 2113, 2102, 2103, 2106, 2105,2104, 2107.
За выпуск данной модели в мае 1972 года Волжскому автомобильному
заводу была вручена Международная премия «Золотой Меркурий».
В 2000 году ВАЗ-2101 был назван лучшим отечественным автомобилем XX века
по результатам всероссийского опроса, проведённого журналом «За рулём».
За все время производства (с 1970 по 1988 годы) Волжский автомобильный
завод дал жизнь 4,85 млн автомобилей ВАЗ-2101 всех модификаций с кузовом
седан.